Wycieczka Lednica – Lednogóra

W dniu 8 października 2016 wybraliśmy się na wycieczkę z okazji 1050-lecia chrztu Polski. Naszą przygodę rozpoczęliśmy na Polach Lednickich.

Po przyjeździe zwiedziliśmy Dom Papieża z eksponatami, które były osobistymi rzeczami Papieża oraz kaplicę. Mieliśmy okazję pospacerować po rozległym terenie. Co roku tutaj odbywają się Ogólnopolskie Spotkania Młodzieży, Spotkania Seniorów i Motocyklistów, na które zjeżdżają się tysiące osób. Rozpoznawczym znakiem tego miejsca jest Brama III Tysiąclecia w kształcie ryby.
Następnie pojechaliśmy do Dziekanowice – Wielkopolskiego Parku Etnograficznego, gdzie z przewodnikiem mieliśmy okazję zobaczyć unikatową rekonstrukcję XIX wiecznej wsi wlkp., dworu i folwarku. Obejrzeliśmy wyposażenia domostw, dekorację wnętrz z oryginalnym umeblowaniem, sprzętami gospodarstwa domowego i rolniczego.

Po smacznym obiedzie wybraliśmy się promem na Ostrów Lednicki.
Wyspa w 1994 r została wpisana na listę pomników historii. Za panowania Mieszka I-go i Bolesława Chrobrego była jednym z głównych ośrodków obronnych i administracyjnych.Z achowały się pozostałości grodu.

Obejrzeliśmy ruiny kaplicy, kościoła jest to jedno z przypuszczalnych miejsc, gdzie Mieszko I przyjął chrzest.

Z okazji obchodów 1050-lecia Chrztu Polski został zawieszony dzwon Dobrawa i Mieszko.
Na zakończenie wycieczki był poczęstunek kawą i ciastkiem po czym w dobrych nastrojach wróciliśmy do domu.