Wycieczka Zaniemyśl – Kórnik

W dniach 19 i 20 maja 2017 r. wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę, zbiórka była o 7:45 na pętli autobusowej na Dębcu. Po sprawdzeniu obecności wyruszyliśmy w trasę. Po przybyciu na miejsce w Ośrodku Wypoczynkowym Bojanowe Gniazdo zostaliśmy rozlokowaliśmy w pokojach. Około godz. 10-tej wyruszyliśmy na prom, którym przeprawiliśmy się na wyspę Edwarda. Dzień był wyjątkowo piękny, po wypiciu kawy w tamtejszym lokalu poszliśmy na spacer po wyspie. Około godz. 13-tej wróciliśmy z powrotem na obiad, na którym uraczono nas zupą i dużą porcją ryby z surówkami. Do godz. 17-tej był czas wolny i każdy kto chciał szedł na spacer po Zaniemyślu lub odpoczywał, następnie było spotkanie przy ognisku. Pani Irena czytała nam anegdoty i wierszyki w gwarze poznańskiej przeplatane śpiewem z piosenkami, do których akompaniowała nam na gitarze Pani Ewa. Na terenie ośrodka spędziliśmy kilka godzin i zjedliśmy na świeżym powietrzu pyszną kolację – na stołach pojawiły się kiełbaski, szynka, sery duża ilość surówek. Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Kórnika, gdzie po podzieleniu naszej wycieczki na 2 grupy panie przewodniczki oprowadzały nas po Arboretum. Dowiedzieliśmy się, że Arboretum jest największym i najstarszym w Polsce i czwartym co do wielkości kolekcji w Europie założonym przez jego właściciela hrabiego Tytusa Działyńskiego. Mieliśmy okazję zobaczyć pięknie kwitnące magnolie, różaneczniki, hortensje, przepięknie kwitnące i niesamowicie pachnące bzy w ogromnej gamie kolorów. Na terenie ogrodu znajduje się ponad 200 odmian bzów. Można było podziwiać ogromne dęby i gigantyczne platany. Nasza Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiadała historię powstania ogrodu i roślinności znajdującej się na tym terenie.