Rejs po Szprewie

Projekt współfinansowany przez Miasto Poznań

W dniu 24.06.2017 r. wybraliśmy się na wycieczkę zorganizowaną przez nasz Klub na rejs po Szprewie.

Wcześnie rano zebraliśmy się na pętli autobusowej na Dębcu i po sprawdzeniu obecności o godz. 7:00 wyruszyliśmy w trasę z przewodnikiem – panią, która przekazywała nam wiadomości o mijanych miejscowościach. Ok godz.11-tej wjechaliśmy do miejscowości LUBBENAU/SPREEWALD na spływ po Szprewie. Spreewald nazywany jest niemiecką Wenecją z racji licznych wodnych labiryntów. Od Pani przewodnik dowiedzieliśmy się, że od granic Polski rozpościera się 300 km poplątanych dróg wodnych. W 1991 r. Spreewald został uznany za rezerwat biosfery UNSECO. Region ten znany jest nie tylko z pięknych widoków, ale również z ogórków, które podawane są na różne sposoby poczynając od zup, sałatek, piwa ogórkowego na lodach kończąc. Po godzinnym rejsie mieliśmy okazję podziwiać piękną roślinność płynąc wśród lasów i śpiewu ptaków, była przerwa na pospacerowanie po okolicy i spróbowania piwa ogórkowego jak ktoś miał ochotę to raczył się lodami. W drodze powrotnej do Polski minęliśmy miasteczko Forst, które słynie z przepięknych ogrodów różanych założonych w 1913 r. Po przekroczeniu granicy w miejscowości Guben wjechaliśmy do Krosna Odrzańskiego na obiad. Po posiłku udaliśmy się do miasta Świebodzin, w którym znajduje się najwyższa figura Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata, mierząca 33 metry usytuowana na kopcu usypanym z ziemi i kamieni, która przewyższa figurę z Rio de Janerio i jest największym posągiem na świecie. Piękne miejsce budzi zachwyt, widoczny z daleka posąg góruje nad miastem.
Pobyt w tym miejscu jest nie lada atrakcję do tego towarzyszyła nam piękna pogoda co bardziej uprzyjemnia zwiedzanie. Od Pani przewodnik dowiedzieliśmy się, że w Świebodzinie na placu Jana Pawła II od roku 2009 znajduje się ławeczka Czesława Niemena, który w tym mieście dorastał i pracował. Po zrobieniu licznych zdjęć i wejściu pod pomnik wyruszyliśmy w drogę do Poznania. Podziękowaliśmy oklaskami Pani przewodnik i kierowcy za udana wycieczkę i szczęśliwy powrót.